آخرین اخبار
کد مطلب: 80121
چهارمحال و بختياري آماده ميزباني از رئيس جمهور / تکميل راه‌آهن مهمترين مطالبه مردم از رئيس جمهور
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1686
به گزارش سلام لردگان، قاسم سليماني پيش از ظهر امروز در نشست خبري خود با خبرنگاران استان اظهار کرد: زماني که به عنوان استاندار انتخاب شدم و کار خود را در استان آغاز کردم با مشکلات بسياري روبرو بودم که از آن زمان تاکنون تمام تلاش و همت خود را بر رفع اين مشکلات قرار دادم.

وي، مشکلات اقتصادي را از مهمترين مشکلات استان دانست و گفت: پس از بررسي‌هاي به عمل آمده در اين مدت مشخص شد که 10 درصد کارگاه‌هاي توليدي و صنعتي استان فعال، 65 درصد با ظرفيت کمتر از ظرفيت نهايي و 25 درصد کارگاه‌ها هم تعطيل است.

سليماني تصريح کرد: براي رفع اين مشکل کارگروهي در معاونت مديريت و برنامه‌‌ريزي استاندار تشکيل داده شد تا طي توافقاتي با بانک‌هاي عامل مشکلات اين واحدها زودتر برطرف تا به چرخه توليد استان بازگردند.

استاندار چهارمحال و بختياري، تعداد مصوبات سفرهاي دولت نهم و دهم به اين استان را يک هزار و 435 مصوبه برشمرد و افزود: اين مصوبات با اعتبار 10 هزار و 700 ميليارد تومان اعتبار به تصويب رسيد در حالي که 2 هزار و 400 ميليارد اعتبار به آن‌ها تخصيص داده شد و ما شاهد تحقق 22 درصدي اين مصوبات از نظر ريالي بوديم.

سليماني خاطرنشان کرد: هم اکنون 300 پروژه از پروژه‌هاي مصوب شده در دولت قبل عملياتي نشده و اين براي مردم استان توقع ايجاد کرده و ما بايد با جذب اعتبارات ملي بتوانيم اين پروژه‌ها را به سرانجام برسانيم.

وي، مشکلات مديريتي را از ديگر مشکلات اين استان دانست و گفت: در گذشته برخي از مديران استان کم کار بودند و يا هماهنگي لازم را نداشتند که تصميم بر آن شد تا مديران توانمند و با تجربه جايگزين آن‌ها شود.

سليماني، توجه به توازن منطقه‌اي را از مهمترين شاخص‌هاي تغييرات مديريتي در استان دانست و افزود: توانمندي مديران، قدرت ارتباط آن‌ها با مديران مياني و بالاتر و تلاش براي کم‎رنگ کردن اختلافات قومي و سياسي از ديگر شاخص‌هاي تغييرات مديريتي در استان است.

استاندار چهارمحال و بختياري، جذب سرمايه‌گذار بخش خصوصي را مهمترين راهکار برون رفت استان از مشکلات اقتصادي دانست و تصريح کرد: اين استان ظرفيت‌هاي بسياري بالايي در زمينه نيروي انساني، معادن و ساير حوزه ها دارد که ضروري است تا با جذب سرمايه‎گذار زمينه رشد و توسعه استان را فراهم کرد.

سليماني در ادامه از سفر رئيس جمهور به همراه هيئت دولت به استان خبر داد و گفت: اين سفر در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاري انجام مي گيرد.

وي ادامه داد: وزير راه و شهرسازي، وزير جهاد کشاورزي، وزير نيرو، محيط زيست، معاون ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از جمله همراهان رئيس جمهور در اين سفر هستند.

سليماني با بيان اينکه در اين سفر مصوبه‌اي به تصويب نمي‎رسد، اظهار کرد: تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام و پروژه‌هاي ملي مهم از جمله راه‌آهن، پروژه انتقال آب بن- بروجن و پتروشيمي بروجن و لردگان و تکميل زنجيره توليد فولاد از اولويت‌هاي استان در اين سفر به شمار مي‎روند.

وي از رسانه‌ها خواست تا با اطلاع‌رساني زمينه را براي حضور و استقبال پرشور مردم از رئيس جمهور فراهم کنند.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس